"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Pendita-pendita yahudi telah mengeluarkan fatwa yang menghalalkan pembunuhan rakyat palestin..sebenarnya fatwa ini telah dikeluarkan pada 14 Jun 2007.....

2. Fatwa pertama yang aku anggap ekstrim (mmg ekstrim pun) ialah fatwa yang dikeluarkan oleh Mordechai Eliyahu (gambar diatas). Semasa tercetusnya serangan Israel keatas bumi Gaza, Eliyahu telah mengirim surat kepada perdana menteri Israel iaitu Ehud Olmert, mendesak agar Olmert terus mengebom dan membunuh penduduk Palestin kerana penduduk Palestin bersubahat atau tidak membuat apa-apa untuk menghalang Hamas dan melancarkan roket ke atas Israel. Pembunuhan ke atas orang awam termasuk orang kanak-kanak, wanita dan orang tua Palestin tidak menjadi satu kesalahan dari sesi agama Yahudi, malah ianya satu tanggungjawab kewajipan untuk penganut Yahudi.



3. Terdapat seorang lagi pendita Yahudi yang aku fikir sangat radikal malah aku boleh diketegorikan pengganas iaitu Sholomo Elyaho (kat atas tu gambar muka dia) menyebut: "Jika kita membunuh 100 daripada mereka tetapi mereka enggan menghentikan serangan roket, kita perlu membunuh 1,000; dan jika membunuh 1,000 pun mereka masih tidak berhenti, kita perlu membunuh 10,000 dan terus membunuh walaupun sudah mencecah sejuta orang tanpa mengira masa yang diambil untuk membunuh mereka.


4, Seorang pendita Yahudi lagi, yang mempunyai jawatan dan pengaruh besar di dalam Israel iaitu Dov Lior (gambar atas) adalah pengerusi Harbi wilayah Hebron mengeluarkan fatwa yang menyeru agar penduduk haram Israel memberi racun kepada penduduk-penduduk Palestin yang berjiran dengannya atau yang tinggal sebandar dengan mereka. Dov Lior menyeru agar telaga-telaga air penduduk Israel diracun dan meminta agar penduduk Yahudi tidak ragu-ragu melakukan tindakan mereka, kerana ia sejakar dengan kehendak agama. Bukan saha manusia di suruh racun malah haiwan ternakan penduduk Palestin juga disarankan untuk diracuni.

6. Banyak lagi fatwa-fatwa yang kejam malahan bertentangan dengan ajaran asal dalam kitab Taurat yang dibawa oleh Nabi Musa A.S telah diubah oleh orang Yahudi yang semamngnya telah dilaknat oleh Allah sejak dari dulu lagi.

7. Bayangkan orang Yahudi berani mengelurkan fatwa seperti ini malahan menerima sokongan dari kerajaan dan orang politik Israel. Namun andai ada ulama-ulama Islam yang mengeluarkan kenyataan yang sedikit tegas tetapi tidak lah sekejam orang Yahudi ini pastinya ulama itu akan dibenci malahan dihukum oleh orang Islam sendiri. Orang Yahudi atau orang kafir tidak perlu menghukum ulama-ulama Islam yang berfikiran Fundamentalism dan radikal kerana orang Islam sendiri juga yang akan menghukum ulama-ulama ini.

8. Lihat sahaj apa jadi dengan Al Syahid ImamHasan Al Banna (gambar atas) dan (Syahid Qutub gambar bawah) yang dibunuh oleh tangan orang Islam sendiri iaitu Jamal Abdul Nasser kerana mengeluarkan fatwa yang menyuru umat Islam bangun untuk membela Islam. Begitu juga dengan kekejaman pemimpian Islam ke atas Sri Kandi Islam Zainab Al-Jubaili yang dikurung bersama 2 ekor anjing yang lapar semata-mata kesalahanya menyeru orang Islam kembali kepada Allah....


9. Tidak perlu lihat jauh-jauh malah di Malaysia juga, siapa yang dicopkan ustaz atau berpendidikan sekolah pondok mesti wujud sikap prejudis dikalangan orang Islam sendiri terhadap mereka. Orang Yahudi dan orang kafir tidak perlu bersusah payah untuk menghukum ulama-ulama yang merupakan pewaris nabi dan rasul kerana mereka mereka ini akan menerima hukuman dari umat Islam sendiri. Ulama yang terlepas dan selamat adalah ulama yang sanggup mengadaikan agamanya demi memuskan nafsu perutnya.

10. Orang Yahudi begitu taat dan hormat kepada pendita mereka, tidak kira sekuat mana redikal pemikaran pendita Yahudi ini, namun seluruh bangsa Yahudi bersatu mempertahankan dan mengamakan suruhan pendita-pendita mereka. Jauh sekali nak dibandingkan umat Islam, jika munculnya ulama yang sejati dan berani maka ulama itulah sasaran sang penguasa yang rakus.

Bagi aku, Orang-orang yang beriman percayalah satu hari nanti Islam pasti akan bangkit dan orang-orang yang munafik dan fasik pasti akan menerima balasannya..................








0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers