"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Malam jumaat lepas (lupa nak baca yasin) aku dan kawan-kawan aku gi ar lepak kat satu kedai area wangsamaju...kedai tu tak da namanya pulak tapi mmg glamar masakan char kew tow dia...padahal bukan sedap pon...!!!. Mcm pertemuan-pertemuan yang lain setiap kali berjumpa aku lah manusia yang akan paling berpetah bercakap, bergosip n mcm2 lagi.. kadang-kadang aku bernyanyi. mmg seiringan nama gelaran aku CNN dan YB mesti pandai bercakap.

2. Post kali ni bukan aku nak berceritakan pasal kuatnya aku bercakap...cuma yg aku nak bangkit betapa skaptikalnya pemikiran kawan-kawan aku untuk menilai dan memahami persekitarannya. aku tidak lah mengatakan apa yang aku hujah ini adalah terbaik tetapi kalau apa yang aku fikirkan itu betul maka aku perlu arr pertahankan

3. al-kisah mula cerita pasal demontrasi pasal anti-isral n anti amerika yang nak dibuat kat depan kedutaan amerika esok (jumaat). aku beria2 ajak kawan aku join....tapi sayangnya kawan aku tak nak join malah diaorg fikir demo ini bukan satu perkara yang baik utk halang israel....lebih kurang mcm ni lah soalan dia tanya kat aku "ko ingat dengan demontrasi tu leh israel takut..leh buat isreal dh tak bom palestin". hemmm terdiam aku...ditambah lagi dengan kenyataan tambahan yang perlu aku jawab "orang melayu ni dia suka buat benda yang sunat tapi benda yang wajid dia org tak buat". eeee bengang siot aku!!!

4. apepun baru aku tau betapa sekaptikalnya masyarakat malaysia dalam melihat keadaan sekeling dia...mungkin lebih seleasa mengekalkan status quo yang ada....tak perlu aku menjawab hujah2 tu sbb mmg dh ada jawapanya nya...cuma tinggal nak cari jek...tapi kalau aku jadi rakyat palestin maybe malam tu aku tembak kawan2 aku hahahahahahah kejam gila aku kan!!!!

5. Apepun bila aku berdepan dgn allah nanti....kemudian allah persoalkan keimana aku tentang mempertahankan agamanya...aku leh arr jawab sikit walaupun tak lancar...

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers