"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Alhamdulilah tahun lepas, hanya sekali saja aku tertinggal solat jumaat...tak silap aku, sbb aku sakit perut rasanya. Alhamdulilah jugak, sbb hari ini aku sempat solat jumaat lagi, aku ingat aku tak sempat sampai sbb badan aku satu malamn tak rest sbb drive dari teluk intan ke KL...kemudian pada malamnya balik ke ipoh dan pagi2nya balik ke kl balik.. Pergh perjalanan aku mmg cukup letih sbb sebutir nasi pun belum lagi aku telan dari pagi semalam tapi aku bangga sbb perjalanan aku ke ipoh itu ada sebahagian kecil tanggungjawab yang perlu aku lakukan utk seseorg.....kalau nak dikira apalah sgt tapi sekurang2nya aku dh membuktikan aku "care" pasal dia...
2. Sampai jek kat KL, mmg dh masuk waktu..so aku terus jek lah ke masjid utk solat jumaat. Dengan perut yang lapo dan mata yang tercabut sbb kurang tido aku harap pak imam akan membaca khutbah yang boleh memberi semangat untuk aku dengar. Tapi sayangnya khutbah pak imam kali ni sangat-sangat diluar jangkaan aku. Bila pak imam memberi tahu apakah tajuk khutabah dia rasa nak tergelak pun ada..tapi melampau lak pulak kalau aku gelak di tgh2 jemaah tu, cuma yang aku mampu sekadar mengelingkan kepala saja... Tajuk khutbah solat jumaat itu adalah "kempen buah-buahan tempatan" alahai ingat ini ceramah pejabat kesihatan ke?
3. Tak perlu aku ulas panjang-panjang pasal khutabah tu....cuma aku nak katakan pada pak iman pak iman seluruh malaysia dan seluruh dunia kot2 ada yg faham bahasa melayu. Sedarlah bahawa isu akidah dan iman adalah jauh lebih utama berbanding isu buah-buahan tempatan.
4. Habis solat jek..aku terus ke PWTC utk meeting yang memenatkan lagi otak gua..lepas meting ni aku nak balik ke teluk intan.....

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers