"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Malam semalam haji Nizar diumumkan sebagai calon PAS utk Parliman Bukit Gantang yang pernah menjadi antara kubu terkuat UMNO. Mana tidaknya pada pilihanraya 2004 buat pertama kalinya Bukit Gantang diwakili oleh orang Cina walhal sebelum ini diwakili oleh orang Melayu, walaupun dari segi jumlah penduduk dikawasan itu Malayu lah yang paling ramai sekali.

2. Aku percaya bukan aku saja yang dapat menduga Hj Nizar yang menjadi calon pilihan PAS tetapi juga UMNO dan mereka-mereka yang faham tentang dunia politik. UMNO dari awal telah mengumumkan calon mereka, UMNO sudah menghintung kekurangan dan kelebihan yang ada pada calon mereka. Bagi mereka inilah yang terbaik untuk mengalahkan Hj Nizar yang dianggap penderhaka terbilang.

3. UMNO perlu menang untuk membuktikan sokongan rakyat terhadap rampasan kuasa di Perak dan yang paling penting sokongan padu terhadap Najib yang akan dilantik sbb PM (itupan kalau jadi). Sudah 2 kali pilihanraya kecil UMNO kalah dibawah pimpinan Najib so kali ini Najib perlu menang, kalau tak buat malu jek!!!

4. PAS perlu menang, 1. Kerana ini mmg wilayah PAS, 2. Membuktikan rakyat benci dgn rampasan yang ada. 3. Rakyat mmg tak sokong dengan Sultan dan 4. Jangan kasi Najib yang dikaitkan dengan altantuya itu menjadi PM. Malu Malaysia.....

5. Apepun terpulang pada rakyat untuk menilai, apa jua keputusan pilihan raya ini bukan sekadar memberi kesan kepada dalaman Malaysia tetapi juga politik antarabangsa. Aku pun nak nilai sama ada ramai rakyat bukit gantang ini masih bodoh atau sudah cerdik akal nya............

ps: pilihanraya kali ni menarik sbb 2 BUKIT 1 BATANG bertarung dalam masa yang sama hahahaha

jgn slh fhm

1. bukit selembau
2. bukit gantang
3. batang ai

pilihanraya adalah serentak.. jauhi daripada otak kuning

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers