"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Dari aku belum demam sehinggalah aku sudah baik dari demam krisis perak masih belum sampai ke penghujungnya. Kalau ada yang tanya kapan mau berakhir senetron ini, aku akan jawab..kembalikan saja kuasa kepada tangan rakyat, biar rakyat yang tentutukan sbb yang bising-bising dan bikin hura hara adalah rakyat. Di tambah dengan pencium-pemcium bontot pak pak menteri yang cuba menyiram minyak ke dada rakyat. Jangan kata perak je akan terbakar lama-lama satu malaysia akan terbakar.




2. Mungkin aku belum cukup baca dan ilmu dalam sejarah malaysia. Tapi aku yakin, hari ini telah mencatatkan sejarah tamadun melayu dimana buat pertama kalinya Sidang Dun bersidang dibawa pokok. Tiba-tiba aku teringat dalam filem Do Ra Mi, bila sang raja hilang istana ankara Dato Menteri Fasola. Maka Sang Raja dan dato-dato menteri yang lain bersidang dibawa pokok ditengah-tengah padang pasir. Kalau dalam filem tu, akhirnya muncul 3 ekor hero tapi dlm filem Perak ini entah kapan hero-hero ini akan muncul.




3. Sivakumar beria-ia mengantung MB dan 6 Exco UMNO dari memasuki Dun, tapi last-last bukan mereka yang tidak masuk DUN, tapi kesemua 28 Adun pakatan Rakyat pula tidak dibenarkan masuk DUN. Alasannya tiada perkenan sultan, walaupun secara terang-terang tiada satu seksen pun memperuntukan perlunya ada perkenan sultan untuk sidang Dun biasa. Kalau aku ada distu, akan ku katakan ini DUN dan ini Negeri Sultan yang punya bukan rakyat yang punya...




4. Seperti biasa senetron ini, akan dihiasi dengan ros-ros merah berduri yang ditanganya ada cotar, rifel dan bom gas untuk dihadiahkan kepada rakyat yang hanya bersenjata senjata asli sahaja. Sultan dan para dato-dato menteri mereka tidak pernah merasakan derita dan pedihnya menjadi mangsa ros-ros ini, apa yang mereka tau, sapa suruh lawan aku.....rasakan la korang.




5. Aku di rumah yang baru baik dari demam...tak mampu nak pergi berperang. Tapi bagi mereka yang berani melawan penjilat-penjilat bontot ini..TAHNIAH!!!!

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers