"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)


1. Pernah aku dengar satu puisi lebih kurang begini bunyinya:-

Cintakan bunga, bunga akan layu
Cintakan manusia, manusia akan mati
Cintakan dunia, dunia akan kau tinggalkan pergi
Cintakan Allah itu yang abadi.

2. Kalau dikumpulan 1000 orang dan aku bertanyakan siapakah diantara kamu cintakan Allah pasti semua angkat tangan. Mereka yang tidak pernah sembahyang atau ingatkan Allah pun megah mengangkat tangan tanpa rasa segan dengan Maha Pencipta. Kerana apa? kerana itulah sifat manusia....senang bercinta tetapi tidak pernah memelihara cinta itu.

3. Cintakan Allah? Jawabnya Ya!. Dah solat, Pernah berzakat, Sudah Pergi Haji belum tentu jawapanya Ya. Kemungkinan besar semua jawapanya belum atau tidak pernah langsung. Bila bercerita menegenai manusia. Tak akan habis sampai bila-bila, pada saat ini manusia yang hidup dimuka bumi tuhan ini ada 6.7 bilion orang. Maka ada 6.7 bilion pemikiran dan tingkah laku manusia didunia ini.

4. Bercinta dengan ALLAH mmg sesuatu yang sukar tapi wajib dilakukan. Tapi bercinta dengan manusia wah indah bagaikan mendapat perkabaran dari langit yang mereka telah dilantik menjadi AJK syurga.... bercinta sesama manusia mmg indah. Dunia ini dianggap bukan milik tuhan tapi melik mereka berdua. Itu sbb ada sesetengah kekasih beromen bawah pokok. atas motor, dalam semak dan sebagainya kerana mereka anggap dunia ini mereka yang punya suka hati merekalah mahu campakan air mani berdarah mereka dimana...janji bil air bulan ni aku dh bayar masuk dlm ATM segera.

5. Kembali pada cerita cinta. Selalu aku dengar "cinta itu tidak semestinya dimiliki tp cinta itu adalah pengorbanan." Oleh itu kalau kita nak tahu siapakah yang benar-benar mencintai kita dengan seadanya kita. Mereka yang sanggup korbankan diri dia dan cintanya kepada orang yang dicinta. Mudah bukan.........................? Jadi sesiapa yang bercinta dengan seseorang, bersedialah untuk melepaskan orang yang dicintai kalau orang tersebut dah ada yang pengganti lebih baik dari kamu....berkorbanlah untuk kebahagian dia pada masa akan dtg.

6. Putus cinta mmg mcm putus nyawa beb.....................Apa lagi Jom cintakan ALLAH & RASUL-winkkkkkkk

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers