"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Hari ini kawan aku si ayu buat pertama kalinya dlm sejarah dia telah berjumpa dengan ibu kandung dia yang telah terpisah lebih 20 tahun.. ayu kata time dia berpisah dengan ibu dia tu.. umur dia baru 3 tahun. Alhamdulilah atas keperihatinan faiz ayu dah jumpa balik ibu dia.. dulu aku dh mmg cakap dgn ayu, aku akan tolong dia carikan mak dia... yelah jauh mana pun mak kita tu. syurga kita masih dibawa tapak kaki dia... tp di sbbkan aku busy dgn kerja aku, dan ayu pun dah ada pakwe yang ambil berat ttg dia.. so aku pesan kat faiz tolong cari ibu ayu....

2. Tanpa dirancang ayu ngan faiz n hapis.. gi ke balai polis kat area2 seremban yang telah dikenal pasti kat situlah mak ayu tinggal. Aku terkilan juga tak dpt join walaupun faiz dan ayu beria2 ajak sekali aku utk ke serambam... tapi apepun aku ttp hapi bila kawan aku dpt berjumpa dgn ibu dia... apalagi ibu yang lama dah terpisah...mcm jejak kasih jek..



(tgk kasut aku...gila kontroversi langgar protokol... org konvo pakai kasut hitam, aku lak pakai kasut sport warna putih....hahaha gila2 zaman remaja)

3. Tiba2 aku rasakan rindu kat mak aku kat kg.. hemmmmm aku nak balik ar awal2 subuh ni... balik ari pun jadilah.. aku sygkan mak aku........... rindu kat dia di kg ni... mak aku balik esok k.. tunggu!!!!!! i love u mak........muah muah muah.

ps:- tahniah ye ayu n faiz.....

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers