"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)


1. Media tempatan apalagi media barat seperti BBC dan CNN dan tidak juga terkecuali al-jazera yang dikatakan media sebenar suara umat islam tidak terpelas daripada mengambarkan satu kebangkitan reformasi di Iran khususnya di Utara Iran untuk menjatuhkan kerajaan yang berasaskan fundamentalism dan konservatif yang di pimpin Ahamadinijab. Tempoh hari aku ingat ada demontrasi orang PAS or keadialan yang buat, di wisma UN, di Damansara, rupa-rupanya rakyat Iran yang tinggal di Malaysia melaungkan rasa tidak puas hati atas kemenangan puak radikal yang konservatif. (pic kat atas)

2. Kemenangan Ahamadinijab untuk penggal seterusnya mendapat riakisi yang sangat negatif khususnya negara yang terkenali anti islam seperti Isreal, Menteri Pertahanannya Ehud Olmert tanpa rasa segan silu dan bersalah menyatakan kemenangan Ahamdinijab membawa bencana besar buat Israel dan dunia. Dan dia yakin kemenangan Ahamdinijab bukanlah melambangkan suara rakyat Iran ( membenci Israel) kerana pilihanraya kali ini penuh dengan penipuan. Di Amerika Syarikat walaupun Tuan Presidan sendiri tidak memberi riaksi negatif kepada kemenangan Ahamdinijab tetapi Naib Presidannya Joe Biden menyatakan pilihanraya di Iran sesuatu yang tidak boleh diterima, malah mengambarkan Amerika Syarikat cuba mahu masuk campur rumah tangga rakyat Iran. Begitu juga negara-negara di Eropah seperti di Jerman menyelar tindakan pihak keselamatan yang menghalang perhimpunan golongan pro reformasi di Iran. Bagi aku setelah habis disedut madu dan manisnya di bumi Afghanistan dan Iraq, negara-negara salib ini mahu menyedut manisan di bumi Iran pula.....

3. Media barat melaporkan golongan belia, pelajar dan moden tidak menyokong lagi kepimpinan konservatif ahmadinijab, Ahmadiniab hanya di sokong oleh golongan2 yang ortodok dan fundamentalism sahaja, Pendik kata golongan yang memakai purdah sahaja menyokong ahmadinijab.... nak di tambahkan enak ceritanya diselitkan lah gambar2 golongan belia dan wanita-wanita cantik ala moden2 gitu yang menentang ahmadinijab.................... mmg hebat propoganda barat. Jangan kata rakyat dunia luar seperti Malaysia boleh terpengaruh, rakyat Iran yang tinggal dibumi sendiri pun boleh terpengaruh.....

4. Pemikiran politik islam khususnya di Malaysia rata2 dlm blognya menyahut kesyukuran kemenangan Ahamdinijab.... namun ianya tidak di Iran....soalnya mengapa mengapa dan mengapa mereka menentang Ahmadinijab.. apasalahnya dan apa dosanya..... Bagi aku yang tidak kenal apa itu Ahmadiniab dialah satu satunya pemimpin yang berkelayakan menentang musuh Islam yang utama Israel dan Amerika. Tiada satu lagi pemimpin yang mampu menandingi keupayaan sekecil molek itu...... orang islam yang di seluruh dunia yang merasakan dirinia dizalimi dan agamanya di cabar pastinya berasa bangga dan bersyukur diatas kemenangan ini. Tetapi apa yang pasti negara-negara pro yahudi sangat2 membenci kemenangan Ahamdininaj ini.. dan anda pula berada di bahagian mana?

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers