"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Awal pagi semalam terkejut aku bila dapat tahu Mikael meninggal dunia. Aku yakin bukan aku seorg saja yang terkejut dengan pemergian dia tetapi jutaan manusia di dunia. Baik yang kecil, yang serderhana mahupun yang besar. Baik yang alim mahupun yang tak alim pasti terkejut dengan pemergiaan Mikael.



2. Aku mengaku aku diantara jutaan peminat dia, aku agak mengilai lagu-lagu dia. Tapi tidaklah sampai fenatik seperti orang lain. Namun apa yang rialitinya Mikael adalah manusia yang memiliki karisma yang tinggai, malah dia berjaya membuktikan hegemoni gaya dan pemikirannya melalui gaya dia dlm minda golongan muda. Bukan senang untuk menari ala ala Mikeal itu. Hegemoni Mikael hampir sama Hegemoni yang dimiliki oleh puteri diana, buktinya hampir seluruh akhbar utama atau mungkin kesemuanya di dunia ini menceritakan kematian mikael sekaligus melenyapkan isu-isu kritikal. Istilah Hegemoni ini selalunya dikaitkan dengan pemerintahan sesebuah kerajaan yang bersifat kuku besi atau kerajaan yang dpt bertahan lama. So itulah Mikeal Hegemoninya bukan di pentas politik tetapi hegemoninya di pentas seni......berjuta tahun umur dunia ini hanya Mikael sorg saja golongan seni yang hegemoninya seakan-akan fantasi. Realitinya juga mikael dlm hayatnya bergelumang dengan kontrovesri yang hampir-hampir memusnahkan keriar dia sebagai org seni. Tetap Hegemoni mikael tetap di hati rakyat.


3. Namun disebalik realiti, ada terselit fantasianya....benar2 kan mikael baru memeluk islam dan menjadi sebagai muslim. Jawapanya kita lihat bagaimana mikael dikebumikan......... ISLAM ATAU KRISTIAN... al fatihah aku terpaksa aku pandingkan dulu sbb konfius benar atau tidak Mikael baru memeluk islam awal tahun ini...... tak sabar utk ku ssedekah al fatihah kepada Mikeal sekiranya dia juga saudara seislam ku........................



4. Ohye, kalau benar juga Mikael ini seorg muslim pasti anak-anaknya juga adalah muslim... kerana selama ini Mikael yang menjaga anak-anak mereka................. kalau benar islam pasti ada agen yang mahu memurtadkan anak-anak Mikael...

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers