"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)


1. Cinta seolah-olah dianggap sebagai tuhan yang mempengaruhi diri kita dan kebencian pula umpama syaitan yang menghasut diri kita. Itu ada persepsi cinta dan benci buat mereka kurang iman atau tak ada iman. Tapi bagi mereka yang yakin di dadanya ada iman cinta dan benci itu adalah umpama udara di hirup hari-hari kalau tak ada memang akan mati tapi ada alternatif kalau udara dh tak ada lagi, carilah tong oksigan yang ada dijual dimana-mana farmasi. Dengan kata lain cinta dan benci itu adalah pelengkap dan bukanlah keutamaan dan keperluaan antara hidup dan mati.

2. Berapa ramai orang mati kerana cinta dan benci. Dan berapa ramai lagi orang hidup kerana cinta dan benci. Aku pun hidup atas nama cinta dan benci, tak perlu aku cerita siapa aku cinta dan siapa pula aku benci. Tepuklah kepala, tanya diri sendiri, adakah engkau yang aku benci dan adakah engkau yang aku cintai. Bagi mereka yang faham, diaorang akan faham sendiri siapa empunya diri yang aku cinta dan siapa pula yang aku benci.

3. Aku tengok nanti siapa orang yang benci datang jumpa aku lagi, masa tu bukan jumpa atas nama dendam atau dengki. Tapi pertemuaan tu atas nama menagih simpati. Pergilah cari cinta yang kamu cari-cari. Di sini hanya ada aku seorang diri dan tiada cinta lagi............

"kena sound awal-awal kenapa dan mengapa aku cukup menyampah"

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers