"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)


1. Isu Kartika Sari Dewi Shukarnor iaitu model separuh masa yang dihukum 6 kali sebatang atas kesalahan minum najis arak di khalayak ramai. Maka hukuman pertama kali dikena di Malaysia di sambut dengan pelbagai persepsi. Ada yang bangga seolah-olah JAIP mengembalikan kekuatan hukam syariah ada juga yang menjadi dajjal untuk menyaman mahkamah syariah di atas tindakan meroton yang dianggap keputusan melampau.

2. Nak tak nak kartika, pada zahirnya kartika redho dengan hukuman itu. Maka Media arus perdana seolah mengajak orang ramai turut bersimpati dengan hukuman ini ke atas kartika? Kadang-kala menjadikan kartika seorang yang dizalimi. Kenapa perlu begitu? mana yang penting hak allah atau hak manusia. Jahil sungguh mereka ini.......

3. Namun hukam itu jatuh pada bulan ramdhan, dengan alasan menghormati keberkhatan bulan ramadhan maka hukuman itu ditangguhkan atas nasihat peguam negara (kalau tak silap aku la). Maka melenting pula, Kartika dan bapanya seolah-olah ada memperlihatkan bibit bibit tidak redho dengan hukuman ini. Maka mereka berdua mengambil tindakan membuat 2 laporan kepada pihak polis. Dan aku pasti lepas nie, ada tindakan menyaman pula. Alasan Kartika, saya sudah persiapakan mental dan fizikal saya, kenapa mereka buat mcm ni kat saya". Mengambarkan seolah-olah hukman sedat tu ditambah dari 6 ke 60 sebatan. Maybe kartika tidak sedar...tidak cukup mental dan fizikal. tapi yang paling penting persediaan rohani kita kerana di situlah kita akan faham segala hikmah ujian yang allah beri kepada kita. Dan dengan persediaan rohani kita akan kembali bertaubat bersungguh.

4. Aku kira, Kartika masih belum tahu hikmah di sebalik hukuman ini. Baru diuji dengan perkara ini ambilah dengan hati yang lapang. Apalah sengat ujian yang kau hadapi sebagai hamba allah dibandingkan dosa dosa dan kesilapan yang kau lakukan. Ingatlah kita akhirnya akan berdepan dengan Allah membawa pahala dan dosa. Malulah kita kita bertemua Allah hanya dosa yang dibawa. Mungkin kamu atau sesiapa saja tak rasa, sbb iman kamu masih belum ada. So tak heranlah

5. Apapun, disebalik itu, aku ucapkan TAHNAIH kepada Kartika menerima hukman ini, dan benar-benar anak melayu. Maybe adanya sedikit darah Tun Fatimah yang mengalir diruang ruang jiwanya menyebabkan Kartika menjadi berani. Aku sebagai orang Islam yang beriman dan tahu dan di ajar ttg dosa dan pahala dan hukum. Maka aku sokong sepenuhnya hukuman ini di laksanakan. Jangan ada kasian kepada mereka yang menerima hukum, ini soal kemanusian tapi ini soal Akidah...kalau kamu merasa kesian dengan pesalah maka kamu menolak hukum ini. Ini hak allah....

6. Sila serbu di karaoke, dan pub dan sebagainya pasti ramai lagi anak melayu yang bangsat berfoya foya dengan arak. Hukum mereka dan didiklah mereka supaya takutkan allah dan sayangkan allah.

7. Penyampaian aku sememangnya agak keras, dan ada juga mereka yang memberi penyampaian agak lembut tapi asasnya tetap sama. Yang Haram itu Haram dan Yang Halal itu Halal. Tiada kompromi dalam soal itu!!!!

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers