"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)



1. Aku ingat lagi semasa PRK Permatang Pasir yang lalu, bukan hebat si Muhyidin dok kutuk2 Pakatan Rakyat time berkempen. Sambil dengan angkuhnya yakin rakyat memilih BN kembali. Tengok-tengok puak BN kalah tersungkur, tak pasal-pasal rakyat Permatang Pasir di persalahkan kerana tidak mahu perubahan. Seolah-olah mengambarkan pemikiran rakyat di sana masih dalam keadaan jumud.

2. Tuhan tu adalah sebaik-baik perancang, UMNO dok kutuk-kutuk PR, tengok-tengok habis jer PRK di Permatang Pasir, parti kompenan BN sendiri juga yang bergolak. Bukan MCA, PPP, dan MIC. UMNO pun tidak terlepas dari masalah dalaman. Tengok saja apa terjadi di Terengganu. Geng geng UMNO tak sebulu dengan MB UMNO. Maybe MB UMNO tu berbulu kerinting dan diaorg pulak berbulu lurus. Batter MB UMNO kenelah buat teknik rebonding. Tak cukup duit juga, pakai sampo jek pun tak pe....

3. Akhirnya BN juga tak betul. Geng geng UMNO jangan terlalu berlagak n sombong, korang dh lah sombong dengan Tuhan, dengan Manusia pun korang bongkak. Hemm....elok la kahwan dengan lembu jek korang nie kalau dh tua tua masih tak faham lagi.

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers