"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Jujur aku cakap merdekanya Malaysia tidak memberi makna pun bagi aku, bukan melupakan mereka yang terkorban untuk mendapatkan kemerdekaan. Cuma terfikir merdeka apakah yang aku harap-harapkan untuk negara aku. Dari dulu sama saja tak berubah...rakyat terus menjadi bodoh tak pun buat perangai bodoh nampak sangat pandai lagi lembu...

2. Masih ramai lagi tenuk-tenuk bodoh yang membanjiri pusat-pusat hiburan dengan berpesta sex dan arak, Masih ramai lagi, babun babun yang merempit mencari mati di jalan raya. Ramai lagi, cipan cipan betina yang mengkangkang kakinya untuk di suapkan dengan batang terong gila. Ramai lagi ramai lagi ramai lagi ramai lagi...................entahlah ada yang aku kenal dan ramai lagi yang aku tak kenal buat perangai mcm anak-anak yahudi. Eloklah korang ni aku doakan cepat - cepat mati...tak yah tunggu esok, kalo boleh lepas aku ckp ni terus mati......biar tak banyak dosa korang kat dunia nie. Apalah nasib Malaysia aku nie..... generasi semua jadi Yahudi.

3. Merdeka jatuh di bulan ramadhan, lain orang lain caranya dan lainlah perangainya. Yang ingat selalu pada tuhan sujud sukur baik di masjid mahupun di rumah. Tapi bagi orang yang kebanykannya pulak. pesta, taman, konsert, jalan raya itulah kiblatnya untuk merdeka. Aku pula, duduk di rumah buat kerja, buat sedikit pahala kalau boleh jauhkan dari segala dosa.

4. Letak bendera kat rumah, kat kereta kononnya inilah semangat patriortik, kalau boleh satu kereta itu nak di benderakan. Tayar yang hitam juga kalau boleh mahu ditukarnya warna warna bendara. Tapi tak ada makna kalau kita sendiri dah jauh dari tuhan dan nabi..

5. Merdeka Malaysia dulu dan kini tak pernah berubah. Terfikir aku kalau ada pahala sambut malam merdeka ini seperti malam lailatul qodar. Dah tentu malam merdeka malam paling tak ada sambutan. Sbb rakyat-rakyat malaysia tak suka beragama walaupun dalam ic ada agama...pemimpin dan rakyat sama saja. Ada yang pandai, ada juga bodoh....tapi selalunya ramai yang bodoh diantara mereka ........

6. Dah lah tak ada mood aku malam nie. Malaysiaku Merdeka lah....Aku sayangkan Malaysiaku!!!!

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers