"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. First sekali tension tol aku ngan kawan aku, kata nak jumpa jam 2 pagi sampai skrg tak call..mata aku dah mencanak nak keluar dari ruang organnya. Manalah kau~~~~ sementara aku menunggu mahluk yang aku panggil sahabat itu menalefon aku, baik aku menaip apa benda yang aku rasa patut utk aku taip di subuh yang hening ini.....

2. First sekali, tahnaih buat rakan2 di permatang pasir mempertahankan kemenangan parti Islam. Inilah keberkahatan ramadhan. Kemenagan PAS di bulan Ramadhan ni, teringat aku peperangan badar yang berlaku pada 17 ramadhan. walaupun berpuasa tapi tentera Islam dapat kalahkan tentera quraisy. Sama juga di Permatang Pasir, walaupun tidak lagi menggunakan pedang, panah atau kuda tapi peperangan terhad kebatilan tetapi di teruskan. Apepun beb, kemenangan itu satu tanggungjawab dan amanah. Mempertahankan kemenagan adalah lagi sukar daripada memperolehi kemenagan. So puak puak PAS ni jangan dok hepi sgt... dan UMNO perbetulkan mana yang patut di betulkan. Terlalu banyak utk aku cerita masalah UMNO ni, bukan yang memimpin UMNO budak2 kencing tak basuh, Tapi dah tua dan berpangkat Dato' Sri, Tan Sri dll lagi. Tapi sayangnya mereka tak pernah belajar dari apa yang mereka lakukan.

3. Terawikh kali ni, aku sorg2 jek....masih di masjid yang sama iaitu Masjid negeri. Cuma yang bezanya kali ni aku dapat solat diantara saf yang paling hadapan dan dekat ngan imam. Wahh semangat hari ni aku solat Terawikh. Mcm biasa mula2 solat saf sampai 26 tapi elok 8 rakkat tinggal 2 saf jek. Tak kisahlah berapa banyak pun rokaat janji solat Terawikh... nabi pun solat 8 rokaat jek, yang selebihnya nabi buat kat rumah. Cuma sahabat-sahabat jek yang buat 20 Rakat kat masjid. Tapi jangan lepas aku cakap ni, korang semua nak buat 8 rokaat, buatlah mana yang termampu kalau boleh buatlah sampai 20 rokaat. Islam itu agama yang mudah tapi jangan pandai-pandai kita nak permudahkan lagi. Sepak kang!!!!

4. Bila solat terawikh di masjid negeri terasa teringin nak solat terawikh di madinah n mekkah..dulu bapak aku pernah bawa aku ke sana wahh best sungguh. Insyallah kalau aku ada rezeki aku nak bawa mak aku tahun depan ke Mekkah kalau ada lebih dah tentu aku bawa sekali insan yang aku sayang ke mekkah...wahh comelnya kalau dia pakai telekung huhuhuhu

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers