"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

Dah lama aku tak bercakap pasal hiburan, kali last aku cerita pasal Raihan. Tak kan asik nak cerita pasal politik hari-hari yang membaca blog aku pun bosan apa lagi aku yang menulisnya. Jadilah manusia yang "multifunction" huh.. boleh bercakap apa saja berdasarkan fakta dan rialiti bukan syok sendiri.

1. Artis pertama yang aku nak cerita, janda Akhil Hayy. Hemmm semakin panas dan semakin hebat selepas dapat title janda nie. Mula-mula dapat offer jadi model kemudian baru-baru ni jadi penyanyi pula. 2 September lepas Maiza dah rakam album baru dia sempena hari raya. Jadi mana-mana dato yang kaya raya yang dok tengok-tengok Maiza silalah beli album dia nanti. Dengar suara dia dulu, kalau betul ada yang tergoda baru beli orangnya....Apapun, aku teringat dulu kes Ina, selepas berpisah dengan Mawi bukan main meletup Ina dari menjadi gadis biasa terus menjadi gadis luar biasa. Jalan ceritanya Maiza dan Ina adalah sama walaupun Ina tak dapat title Janda. Ina bermula dengan perpisahan, kemudian menjadi model tudung dll, kemudian rakan album raya......now tiba2 senyap hilang entah kemana... Maiza nanti pulak mcm ne yek?? Macam-macam lah, jangan cari glomur sbb nak balas dendam sudah lah sbb tak sampai ke mana pun nanti.



2. Artis kedua, artis internasional sikit iaitu Hajjah Krisdayanti. Balik mekah pun tetap sama dengan alasan biarlah menjadi diri sendiri dan tidak berpura-pura huhuhuhu alasan mmg tak boleh belah!!!. Terkenal dengan lagu "Cobalah Untuk Setia", menyanyi sana sini untuk orang setia pada yang satu tengok-tengok dia pulak yang kayu tiga dengan suami. Ceritanya bila anak perempuaannya memberi tahu Anang (Suami) tentang tingkah laku ibunya yang dah berubah dan mempunyai hubungan sulit dengan laki lain. Mana tak hancur hati suami bila tahu isteri dia main kayu tiga. Biasa kita dengar suami main kayu tiga, tapi sekarang isteri main kayu tiga, Bagi aku bagus juga anang melarang anak-anaknya berjumpa dengan ibunya sebab perangai ibunya mcm bangang. Tak pasal-pasal virus bangang tu terkena anak-anak dia. Ohye Siti Nurhaliza adalah kawan baik dan rapat dengan Krisdayanti. Dato k kene hati-hati...manalah tau kot virus bangang tu dah masuk ke Malaysia terkene dekat isteri, bahaya tu wei!!! Krisdayanti dilaporkan berpacaran dengan bisnesman dari Papua New Guinea. Tak ke muka orang kat sana mcm negro? hemmm mesti barang baik tu yang krisdayanti tak leh lupakan tu hehehehehe... Ni yang aku takut dapat isteri cantik2, kita setia dia pula mengkangkang dengan orang lain. Wahai kaum laki, kita ditindas. Ayuh BANGUN!!!!

3. Apapun dua-dua orang ni walaupun berlainan cerita, satu kes si suami gatal dengan pompuan lain, satu kes isteri pula gatal dengan laki lain. Tapi pengakhiranya adalah sama iaitu masing masing dapat title JANDA!!!

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers