"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)


Sewaktu aku baca keratan akhbar ni, ucapan didalam hati aku ALHAMDULLIAH disaat kerajaan ghairah untuk menaikan harga minyak RON 97 tetapi pihak kerajaan cuba mengekalkan harga minyak RON 95. Ini janji pak menteri kepada rakyat bahawa harga minyak RON 95 (minyak rakyat) tidak akan dinaikan hinggala berakhirnya tahun ini.

Tiba-tiba tak sampai pun sebulan, JANJI itu sekadar JANJI, minyak RON 95 terus naik tanpa mampu dihenti!. Kalai ini bukan RON 95 naik, RON 97 naik, Diesal naik, Gas naik, dan Gula pun naik.

Menteri yang berjanji dulu terus buat-buat bodoh dan tak memohon maaf kepada rakyat selepas dia mungkir janji. tiada sebarang sbb mengapakah minyak naik lagi. Kalau dulu jawapannya dikatakan minyak naik atas sabar pasaran dunia dan kerajaan tak mampu mengawal harga tersebut. Kali ini alasannya adalah penyelaran subsidi kerajaan untuk menjimatkan pembelanjaan subsidi RM750 juta setahun, sedangkan menteri kewangan ke 2 pernah berkata tanpa subsidi kerajaan masih ada lebihan RM10 bilion setiap tahun.

KSU KPDNKK pula terpaksa menggantikan menteri untuk memberi jawapan kepada permasalahan ini. Jawapannya mmg sangat kelakar seperti budak UPSR buat karangan bertajuk RUMAH SAYA. Katanya kenaikan RON 95 adalah disebabkan untuk merapatkan jurang harga antara RON 95 dan RON 97. Kenapa nak rapatkan? sedangkan kualiti tetapi sama dan terang2 berbeza antara RON 97 dengan RON 95.

Pak menteri tak pernah bayar satu sen pun duit minyak, duit minyak mereka semua boleh claim dengan rakyat, rakyat yang bayar. Tapi mereka yang membuat keputusan!!!

Ouh Malaysia.

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers