"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)


1. Pelik dan aneh bila kawan-kawan aku melihat blog aku, memang benar pun kadang-kadang bila aku berada di tempat mereka aku melihat blog aku sendiri aku pun rasa pelik dan aneh. Sungguh aneh!!!

2. Cara pemakaian aku, cara percakapan aku, dan cara hidup aku memang jauh beza dari sebenarnya. Di dalam blog adakalanya orang melihat aku begitulah Islamic, bila orang tanya adakah aku berjiwa Islamic. Jawapan aku "YA" aku seorang yang Islamic dan seorang yang Fanatic dengan Islamic. Jawapan aku lagi, apa-apa hal Islam itu yang first, walaupun gaya penampilan aku dan cara hidup aku tak membayangkan aku seorang yang begitu Islamic.

3. Baru-baru ni, aku beli gitar...Tah mimpi ape tah aku beli gitar di bulan pose. Main gitar tak pernah apa lagi terel memetik gitar. Aku pernah tanya kat Faiz, aku nak belajar main gitar lah. Faiz dengan selambanya..menuduh jari jemari aku yang lembut ni dh keras untuk memetik gitar sbb faktor usia aku sudah mencecah 26 tahun. Tak apa lah tak leh main gitar pun takpe janji aku dah ada gitar sendiri untuk aku puaskan hati aku.

4. Jiwa muda mmg gila-gila, seronok aku melayan jiwa muda aku. Pernah satu hari aku membawa gitar aku di malam-malam puasa ini keluar. Orang lain yang kuat imannnya sibuk tadarus al quran, aku pula pergi ke rumah alex, minta dia ajarkan aku main gitar. Rumah Alex dekat damansara area2 tropica club. Alex tanya kat aku "Kaer u tak pergi masjid?" .. eh Alex ni tahu tahu pula bulan pose org islam terwaikh. Aku cakap kat Alex " dah pukul 11 mana ada orang solat terawikh lagi, yang bunyi-bunyi dalam masjid tu time2 ni orang baca al quran tadarus....nanti ko masuk islam aku ajak ko sekali k." Alex gelak sbb dari dulu aku kata dia nak masuk islam... Yer lah Alex walaupun Cina, tapi dia tak minum arak dan masih teruna mcm aku wakakakaka.... Tapi Alex mmg hensem cuma dia pandai bawa diri dia. Mujur dah ade awek, kalau tak boleh aku jadi agen promot Alex kat korang. Komfem tak akan menghampakan.....

5. Alex tanya aku nak main gitar utk apa? " Aku jawab just suka-suka, biar aku nampak lebih berjiwa muda biar nampak rock dan sekurang-kurangnya boleh aku tujukan dan nyanyikan lagu aku buat Y**A kat telefon nanti atau time face to face hahahaha..... fuh yoo romentik gila aku. Maka sejak hari tu Alex menjadi sifu kung fu gitar untuk aku, maka sejak dari tu aku leh arr sikit petik gitar..kalau dulu aku petik gitar tak ada bunyi hari ni aku petik gitar dah berbunyi. Tajuk lagu tema aku, "Sempurna"................ 123

Kau begitu sempurna,
Di mataku kau begitu indah,
Kau membuat diriku
Akan selalu memujamu

Di setiap langkahku
Ku akan selalu memikirkan dirimu
Tak bisaku Bayangkan
Hidupku tanpa Cintamu...............

ok cukup cukup.....

6. Wekand ni, aku sekali lagi jumpa dengan Alex, aku ajak dia berbuka puasa..tapi aku cabar dia nak berbuka dengan aku kene puasa hari tu, tak leh makan, tak leh minum, tak leh korek hidung dan tak leh nak korek2 segala lubang yang ada kat dlm badan. Alex sahut cabaran aku. walaupun dia rasa pelik kenapa tak boleh korek hidung........ aku membiarkan Alex dalam keadaan blur sbb aku pun tak tau jawapanya kenapa korek hidung tu batal pose..Baik aku diam kan... So nati aku nak tengok Alex mcm mana rupa dia berpuasa....Aku rasakan dengan adanya gitar hubungan aku ngan Alex semakin rapat. Maka gitar bukan sekadar melambangkan jiwa seni rock dan sebagainya, tapi gitar juga pengikat hubungan antara benua yang berbeza agama, budaya, bahasa dan bangsa.

ps: Alex sorg non islam beragama kritian dan berkuturunan Cina. Aku belajar gitar dengan Alex sbb dia ada studio sendiri. Kat situ semua ada, aku leh rakam suara aku suka suka hati sampailah Alex sakit hati.... sbb aku guna barang free wakakaka

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers