"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)


aku tak la beberapa mengikuti perkembangan gadis melayu ni, tapi hari ni harian metro menceritakan kembali kehebatan gadis cantik dan dianggap seolah-olah luar dari biasa. Memang hebat gadis ni. nama pun seiring cantik dengan empunya diri HANIS ZALIKHA, khabarnya sudah mengalahkan dato' siti nurhaliza. Kalau dah mengalahkan Dato' Siti Nurhaliza pastinya hebat cuma dalam kehebatan dia.. siapakah akan dapat menawanya...huhuhuhu

Aku awal-awal lah cakap mmg aku tak mampu nak menawan mahluk tuhan ini. Yerlah harap muka kacak pun tak boleh yang penting berkemampuan dari segala segi. Aku ini yang menangis cinta pada wanita wanita biasa saja pun tidak pernah berjaya malah tewas awal-awal lagi apatah lagi wanita yang luar biasa ni...

Persoalan aku, dalam berjuta-juta blog di Malaysia ini mengapakah dia yang menjadi tumpuan dan pujaan. Jawapanya ialah kerana di WANITA.....

LIHAT...WANITA BISA MENWAN BUKAN SAHAJA MANUSIA TETAPI ALAM SEMESTA.. HEBAT WANITA BUKAN SAHAJA PADA DIRINYA TAPI PADA KUASA MISTIKNYA...... itulah wanita... dan salah satu wanita itu HANIS ZALIKHA..

1 comments:

blog adik saya tak jadi tumpuan dan pujaan pun, dia pun wanita jg.

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers