"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)


1. Tidak kira siapa pun kita, dari kecil di asuh oleh ibu bapa kita jangan kita lupa daratan... namun apa itu daratan yang difahami oleh mak bapak. Budaya, agama, adat, undang-undang atau ada yang faham dataran itu seperti guran sahara. Alangkah malangnya kalau ada yang berfikiran begitu....

2. Siapalah aku, untuk blog aku di baca oleh pemimpin utama negara mahupun dunia. Namun sekurang-kurang blog aku ini dibaca oleh pemimpin-pemimpin masa depan dunia akan datang, Pemimpin yang mencorakan dunia anak-anak aku masa hadapan. Namun pesanan jangan lupa daratan tetap sama dan tidak berubah kepada mereka yang akan menjadi pemimpin atau yang dipimpin....

3. Jangan lupa daratan.......... tetapi sesakali perlu ke lautan biar mata ini membengkak dengan pengetahuan ilmu tuhan.

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers