"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

(ustaz aznil?)

1. Inilah tanda dunia akhir zaman, bila orang yang fasik akhirnya menegur golongan ulama, lebih malang sekali golongan fasik yang memang mencampurkan yang halal dan haram berani berhujah dan berdusta atas nama al-quran dan hadis. Pendik kata atas nama agama.

2. Al kisah bila aku tgk dlm utusan mesia, wahh lantang dan bersungguh pula si aznil ni mengkrtik Tok Guru, membayangkan Tok Guru terpesong dari ajaran Islam yang sebenar. Seolah-olah sungguh kudus lagi maksum hati si aznil nie. Boleh dikatakan Hadith bukhari dan muslim dia hafal siap dengan perawnya sekali...

3. Aku tengok respon dari pemimpin tertinggi PAS, satu pun tak ada yang respon termasuk Tok Guru. Kesian kata-kata aznil tiada yang peduli. Jadi untuk menyedapkan hati biar aku yang respon. Tak payah tok guru atau ustaz-ustaz yang respon dengan kata-kata aznil nie.. aku rasa aku pun tak layak untuk memberi respon kebangangan dia nie. Yang layak adalah budak kecik sekolah PASTI yang sudah tahu mana dosa dan pahala n bagi ceramah dgn org tua nie. Harap-harap adalah budak kecik yang boleh bagi ceramah agama masuk Tom Tom Tom Bak supaya insaf mak bapak budak yang hantar anak2 mereka menari macam baruk termasuk aznil.

4. Oh abg aznil.... aku yang kurang ilmu ni pun kadang kala tak sebulu dengan Harun Sani pun tak la kritik dia mcm tu. Ko yang baru balik mekah tiba2 terus melompat jadi ustaz berjambul kuning mengkritik tok guru tanpa muka malu...

5. Tapelah semua org tahu aznil tu sapa.... cuma kesian tgk aznil..... takpela aznil ada masa untuk bertaubat... harap umur panjang jangan mati dulu sebelum terlambat. Ohye kalau dah mati, jangan cari tok guru untuk solat n bacakan talkin... cari tok batin jek untuk baca talkin.

ps: aku taruk pic aznil pegang al quran adalah pic sesuai untuk dia. Kalau aku bagi pic dia terloncat2 berjambul kuning..tak sesuaila pulak..... sbb diakan dh jadi USTAZ HJ AZNIL!!!

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers