"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Lagi 2 minit maka akan genap lah berakhirnya kepimpinan kerajaan rakyat dan akan digantikan dengan kerajaan golongan elit yang tinggi kelasnya. Rakyat hanya mampu mengalir air mata melihat pengkhianatan yang dilakukan oleh golongan kelas elit terhadapnya. Namun sebilangan kecil rakyat merasa selamat dengan perkahbaran berita pengkhianatan ini.....

2. Saudara-saudara seislamku dan saudara-saudara seperjuanganku..walaupun zahirnya kita jatuh namun hati dan perjuangan kita akan terus membakar dan subur. Andai kira tuhan mengizikan nafas kita berjuang setakat ini sahaja, maka lahirkanlah generasi yang berwibawa yang mampu membawa keadilan dan kesejahteraan rakyat..

3. Pakcik, Makcik, Abang, kakak dan adik,...ini adalah sebahagian kecil ujian yang Allah Taalah uji kita di dunia. Kita diuji sama ada kita sabar dan istiqomah dengan perjuangan kita. Jangan kita mengeluh jangan kita putus harapan...yakinlah dengan janji tuhan Islam akan pasti berjaya.

4. Bagimu wahai pengkhianat dan bagimu wahai manusia yang tidak pernah merasakan derita rakyat dibawah. Saat dan kala ini kamu mampu ketawa mampu senyum lebar dengan usahamu. Tapi kamu tak akan lari dari azab Allah diakhirat....nantikanlah jutaan rakyat Malaysia akan mendakawa kamu dihadapan tuhan kelak atas kezaliman dan pengkhianatan kamu terhadap kami.............Doa kami "Ya Allah kami berserah kepadamu segala kebaikan yang telah kau berikan dan kami berlindung darimu segala kemurkaanmu dan kejahatan yang mereka lakukan ke atas kami...Ya Allah kami bersumpah atas namamu, kami tidak redho dengan apa yang terjadi kepada kami atas perbuatan mereka.....maka kau adili lah mereka di Mahkamah mu.....Amin Ya Rabal Alamin..."

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers