"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Setiap kali aku lepak mana2 tempat setiap kali itulah kawan aku akan tanyakan aku "wei bro ape hal perak nie"...kalau soalan yang sama diulang sampai 50 kali ..adeh rasa letih pulak aku nak cakap benda yang sama... kadang2 aku fikir dh jadi mcm ahli politik atau ahli akademik aku ni dimata kawan2 aku.. mybe mereka tgk aku master dalam sains politik dan selalu membuat kajian mengenai politik malaysia dan antarabangsa maka aku lah dijadikan tempat untuk ditanya....Maka ilmu aku pun diuji...

2. Baik gay, baik pondan, baik pankid atau lesbian mahupun yang normal sifatnya teruja2 nak tahu apa yang berlaku sebenarnya di Perak... Jawab aku senang..."korang jgn percayakan tv, rajin2 lah tgk blog aku..siap promote blog aku lagi tu."

3. Dalam soal politik, prinsip aku bila bercakap soal politik akan akan jadi profesional tapi tak bermaksud bila aku sikap profesional aku perlu berikap neutral atau tak menyebelahi mana2 pihak. Bagi aku yang hitam tetap hitam yang putih tetap putih makna nya dengan kata lain yang salah tetap salah yang benar tetap benar. Tapi bagi mereka yang diajar yang hitam itu putih dan putih itu adalah hitam susah aku nak cakap dengan orang2 mcm ini. Allah masih tutup pintu hati mereka. So tak kisahlah bapak saudara Nabi Muhammad yang sanggup bergadai nyawa untuk keselamatan Nabi Muhammad namun hingga akhir hanyatnya bukan mati dalam keadaan Islam walaupun dia tau Islam itu ada benar.

4. Bagi aku pulak, aku bersyukur kerana aku telah didik tentang dosa dan pahala dan tentang kewajipan ketika sebagai hamba. Aruwah ayah aku masa hayatnya, selalu pesan "ingatkan dan takutkan Allah......." aku bangga dengan bapak aku. Alhamdulillah.

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers