"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Wah lari topik aku skrg nie....dr politik terus bab cintan2 hehehehehe.. ini kalau nik aziz baca blog aku dr awal mau demam dia hehehehe..entahlah.. saja nak tukar angin.. yelah dh ar si amera tu msg2 aku tak habis2 cerita politik, habis aku nak cerita ape...dh aku belajr politik.. tak akan aku nak cerita masak -masak pulak (eh tiba2 teringat masakan dia, dulu dia janji nak buat kek utk aku). Ok la amera, kekandak mu ini telah tukar topiknya... tapi sementara waktu jek hehehhe...bagi aku politik adalah sebahagian dari hidup aku, dengan politik juga aku insyallah akan tertubuhnya daulah islamiah. eh ape hal aku nie..tiba2 semangat pulak...sori2 telah membawa anda ke tajuk yang lain...

2. sebenarnya aku masih tak leh nak tido...haih nyesal aku tinggal hp dlm rumah tu.dh ar aku lupa letak....entah2 ada org msg ke call ke aku tak tau...haih ape punya bisnesman tul aku nie...hemm.. ok la kali ni aku nak cerita pasal kalau aku ditakdirkan kawin tahun ni...anggap jek aku dh ada calon k...hemm apa yg aku nak kene buat.....ha mari sama2 kita fikirkan...huhuhuhu

3. Pagi2 semalam lepas subuh biasanya aku terus tido balik. Tapi kali aku lain sikit....siap sembahyang jemaah saf depan pulak tu mujur tak jadi imam....n balik2 aku ambik mesin kira2, pen dan kertas. Jangan terkejut entah maikat mana masuk dalam badan aku, solat subuh tu aku siap pakai jubah putih wahhh sungguh suci murni jiwa aku padahal tak mandi lagi hehehehehe. Mak aku mcm biasa tentulah kompius dengan perangai aku ..tiba2 pelik salunya mmg terkangkang kat bilik time2 nie...kali ni pelik. Maybe mak aku sejuk hatinya tgk keadaan aku mcm tu......

4. Ha apa aku nak buat dgn pen, kertas dan mesin kira2 tu....ha jangan korang kata aku nak buat kapal terbang ketas sudah...sebenarnya aku nak buat plan masa depan aku...sekiramya aku ditakdirkan kawin dlm masa setahun..apa perlu aku buat.wah tiba2 aku jadi mcm ahli ekonomi huhuhuhu.....

5. Aku terpaksa memikirkan benda2 mcm ni sbb pada malam semalamnya..aku dapat tahu aku kene berusaha dan perlu plan kawin dlm masa setahun. Terus terang aku katakan aku plan kawin 5 tahun lagi,.....haih sbb aku rasa aku tak matang lagi.. tapi di sbbkan faktor tertentu maka aku terpaksa membatalkan dahulu plan aku.....

6. Kalau dulu aku plan b4 kawin aku nak beli rumah banglo depan rumah makcik aku kat bangi tu..rumah tu best tak lah beso tapi lamannya beso...boleh buat swiming pool..ape lagi yek ha..leh buat tempt leanding halikopter...kot2 nati aku dah kaya aku nak beli...so ni kira rancangan awal ar... Selain rumah, aku plan nak besarkan rumah pusaka aruwah ayah aku...nak tahu kat bahagian mana aku nak besarkan jeng jeng jeng.............aku nak besarkan kat ruang bilik pengantin jek.....lagipun bilik yg ada kecik dan kemudian aku nak buat tandas dlm bilik pengantin..baru senang tak de lah aku nak berebut2 tandas kat umah aku n privace...hehehehe... Plan yang ketiga pulak dh tentu aku nak beli kereta idaman aku, nak tahu apa kereta idaman aku...Ferrari dan Hummer. Perghhh nafsu gajah afrika selatan betul aku nie....... dan last sekali aku plan sebelum kawin aku nak bawa mak aku gi umrah..ade duit lebih aku belanja kakak aku....n tgk sekali abg aku kat uk.....murni sungguh niat aku ni.alhamduliah.amin................

7. Masa kwin tu aku tak kisah ar nak konsep apa, konsep padang pasir ke, padang bola ke, padang golf ke....lantak lah janji aku ada majlis kawin...tp yg aku nak...aku nak panggil kump idam aku..nak tau kumpulan apa.................... kumpulan UNGU...kekasih gelap ku huhuhuhu..tapi oleh kerana aku ni anak tuan guru, maka aku suruh kumpulan UNGU nayanyi lagu nasyid jek...tak apa lah nasyid pun nasyid lah janji UNGU dtg.... akhir sekali tmpt honey moon. Dah tentu aku nak gi spain n turki...sbb apa, entahlah aku pun tak sure tp aku mmg teringin nak gi tmpt tu.....

8. Tapi itu rancangan kalau aku kawin 5 tahun akn dtg, tapi kalau setahun dari sekarang apa aku kene buat n plan.........................haih kene kerja lebih kuat nampaknya..kalau sehari tu ada 24 jam, aku akan kerja 26 jam sehari....takpela bagi aku, kahwin biarlah sekali sampai mati.....so kene lah buat paling bermakna...membazir? ye la kot tapi tak lah sgt sbb aku sedakah makan gak sapa yg dtg huhuhuhuhuhu

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers