"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)


1. Yuna itulah nama yang dikenali, aku mula tahu dia dari youtube sejak awal tahun. Lagu yang dibawa mmg menarik dan aku rasa dia sudah mempunyai peminatnya yang tersendiri. Berimejkan bertudung namun membawa muzik pop rock semestinya membawa kepada kontrivosi. Ada yang mengkritik dan ada pula yang memberi sokongan.

2. Aku pula? sebenarnya berat nak kata tak sokong dan berat pula aku nak kata sokong. Aku kagum melihat adik yuna ini mampu memecahkan tradisi yang selalu mengaitkan wanita bertudung itu lebih bersifat sopan dan pemalu. Namun adik yuna ini lari dari konsep tersebut.....Tapi pesanan aku kepada mu wahai adiku... jangan kau malukan lagi mereka yang bertudung sudahlah..cukuplah gambar2 wanita bertudung melakukan adegan seks yang menjolok-jolok sama ada di tasik, di hotel, di taman di kereta dan sebagainya umpama beruk dapat romen dengan babun. Bawalah lagu yang mempunyai pengisian bukan semata-mata hiburan yang melalaikan. semoga berjaya...... aku bagi sokongan padu!!!

ps: cukuplah pic anak pontianak yang gilakan syurga dunia dan lupakan azab pedih neraka yang kekal untuk selamanya..... Doa aku utk kau agar tidak tergolong dgn golongan manusia gila dan sial itu....

- cari kat youtube: boneka - cela.. lirik n lagu dia bagus utk kita. btw aku mmg kagum dgn artis muda2 ni... tahniah beb... hebat hebat

3 comments:

hoho..
mmg x dinafikan bertudung skg dh cam trend utk xpose berbagai care..
tp depends on individual nk bawak cane..
at least dipandang mulia..
cume nyer lately neyh kite dgr mcm2 bad things about yg bertudng,byk slh gunekan cam awk ckp an..
4 me,psl yuna mmg bagus dr style die nk attract people 4 da gud way n yg bertudung also leh wat cane org len leh wat mksd nyer dlm era n zaman skg x mustahil yg bertudung x leh gerak bebas cumenyer ade batasan..
btw i support ur diz tittle,sbb i pon bertudung hehe..
caiyok caiyok..:)

yuna sgt bes..
dgr le lagu die bff,after midnght...bes sgt2222..heheh....

ahahha... bukan nk berlagak baik... tp kalau bertudung sbb niat nk attract org..tu da terpesong tuh...apa2 yg kita buat..niat kerana Allah swt

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers