"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Thanks kepada sesiapa yang prihatin yang baca dan beri komen-komen pasal blog aku dan tentang aku. Tapi satu benda yang aku nak, tolong jangan nak komen-komen orang di sekeliling aku terutamanya orang yang penting dalam hidup aku. Aku tak nak ruang SHOUT MIX ni cerita pasal keburukan orang-orang yang dikeliling aku. Mentang-mentang aku tak boleh delete apa yang korang komen ada pihak yang cuba salah gunakan... pls pls pls.. aku tak nak benda-benda mcm ni diperbesarkan lagi sbb banyak benda lagi yang perlu kita fikirkan dan laksanakan.

2. Kadang kala aku tak tahu siapa yang bagi komen-komen mcm nie.. sama ada kawan aku atau bukan kwn aku kerana kebanyakannya pakai nama samaran..bukan hak aku nak halang korang pakai nama samaran btw jangan salah gunakan ruang ini untuk memperkecilkan orang disekeliling aku. Setiap orang ada kelebihan dan ada kekurangan...Namun dengan kekurangan mereka semualah menyebabkan aku sayang pada mereka.

3. Kita khalifah bumi kita ada tanggungjawab kita untuk pelihara bumi kita..
Btw thanks..atas sokongan korang semua ttg blog aku..

ps: dulu masa aku sek men, aku dpt surat dari budak perempuan.. dia tulis pakai pen merah.. dia cakap Merah itu tanda Marah. So kali ini aku guna tulisan merah sebagai tanda aku marah.

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers