"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)


1. Siapa sangka rumah yang tinggal masa untuk roboh ini tersimpanya satu permata yang cukup bernilai yang bakal mengegarkan sejarah pendidikan Tanah Air. Inilah rumah adik Nik Nur Madihah Nik Mohd Kamal, yang mendapat 20A dalam peperiksaan SPM. Kejayaan ini telah membuktikan bahawa orang Melayu lebih hebat dari orang lain namun belum cukup membuktikan bahawa dasar PPSMI ini terbukti berjaya. Kalau ada yang kata dasar PPSMI ini telah berjaya maknyanya mereka itu silap dan mudah diperbodohkan oleh politik dalam pendidikan. Tapi kali ni aku bukan nak cerita mengenai dasar PPSMI tapi cerita mengenai Tun Teja alaf baru yang hebat dan warak keperibadiannya.

2. Sememangnya jauh sekali ada astro mahupun streamyx. Tapi adik Nik Nur Madihah telah membuktikan yang dia mampu berjaya melebihi mereka yang dilimpahkah kekayaan. Bagi mereka yang diselimutkan dengan kekayaan sudah dapat 10A bagaikan hebat seperti Tuah membunuh Jebat. Namun ramai lagi golongan ini mengalami sindirom "otak burung unta lebih kecil dari matanya".

3. Adik Nir Nur Madihah dapat 20A alahai jauh sekali dengan result SPM aku dulu hanya sekadar dapat 2A. Teringin aku nak lihat result adik Adi Putra yang cerdik tu. Kalau dia ambik SPM entah berapa A lah dia dapat yek.....

4. Ohye baru aku ingat.. Diana Danieall, berapa result SPM dia yek, mesti lebih hebatkan. Kerana apa aku kata hebat? Kerana dulu seingat aku ada seorang artis ni (dah dapat dato pun) result SPM nya sekadar pangkat 2 saja, tapi media massa mengambarkan bagaikan digelar pelajar terbaik Malaysia semata-mata kerana dia cantik dan manis rupanya...

2 comments:

dia sgt berusaha. sebab xmampu nak bli kamus bahasa arab, dia salin by hand hamus tu. bygkn....cmne la xdpt 20A. kamus pn copy...

diana 2 ek. membe i ckp dpt 2A je.

eh... dulu bukan ker pujaan hati ko artis yg cantik manis tu.... hehheheheh!!!!

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers