"Anak Jawa Di Kota Melayu"

Ini adalah karya dari anak muda yang menjaul nasi lemak dan laksa di Shah Alam. Ini cerita tentang skaptikal dunia...

lagu utk kaseh


Inilah Aku


Blog ini adalah Lambang Skaptikal Jasad & Nyawa

Renungan untuk aku


يا بنى آدم قد أنزلنا عليكم لباسًا يوارى سوآتكم وريشًا، ولباس التقوى ذلك خير


Ertinya : Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian TAQWA itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat ( Al-A'raf : 26)

1. Sejak kebelakangan ini banyak kwn-kwn minta tlg aku ajar mereka buat blog, ada yang kata untuk promosi bisnes dia dan ada juga buat blog yang saja untuk mengeluarkan idea dia. Bagi aku pula, lagi mengalakan sesiapa yang nak buat blog. Tak kisah lah tak ada orang lihat blog kita tapi blog ini bagaikan satu diari yang menceritakan segala apa yang kita rasa dan fikirkan. Sekiranya kita mati, blog kita akan terus hidup dan akan terus di baca oleh sesiapa yang masih hidup. Dengan kata lain selagi dunia teknologi ini hidup maka blog kita akan terus hidup.

2. Semalam, entah kenapa aku membaca lebih dari 50 blog dalam masa satu hari. Bila aku membaca blog tersebut secara tidak langsung aku membaca pemikiran dan fikrah mereka. Bagi mereka yang agak redikal dalam memperjuangkan sesuatu isu ayatnya agak begitu semangat namun belum pasti diluar dia menjadi anak jantan. Namun bagi yang membaca blog ini harus berhati-hati jangan menganggap apa yang disampaikan umpama wahyu tuhan hingga minda kita dikuasi oleh pemikiran orang lain. Nasihat aku selagi kita masih hidup kita yang tentukan pemikiran kita.... jadi lah seseorang yang berdiri atas kakinya sendiri bukan dengan bantuan orang lain.

3. Bagi mereka yang diambang percintaan, blog ini umpama ruang untuk meluahkan rasa yang ada pada yang tersayang. Gambar kenangan bersama di letak disetiap penjuru blog lagi banyak gambar mereka berdua lagi hebat tanda sayangnya. Walaupun aku melihat bagaikan nak muntah kerana dah serabut sbb banyak gamba namun ianya tetap menarik sbb susunan ayatnya bagai puisi yang indah dan secara tidak langsung memberikan aku idea untuk bercerita. Namun orang bercinta bagaikan dunia ini tinggal mereka berdua sahaja.. mereka tidak memperdulikan orang lain apa tah lagi masalah yang besar dan ancaman yang makin hampir bagi mereka. Bagi mereka apa nak jadi dengan dunia ini jadilah asalkan cinta mereka berdua jangan dicegah jangan dihalang, biarkan kami mati bersama tinggal dalam liang lahad yang sama.

4. Bagi aku, apa yang aku tulis membawa satu masej suara anak muda yang mahukan sesuatu yang terbaik untuk diri aku dan rakyat aku... Bagi aku sayang aku bukan untuk keluarga dan kawan-kawan aku saja. Tapi sayang aku untuk seluruh dunia.........................

0 comments:

"Wasiat ayahku untuk semua"

1. Don't miss the prayers
2. Recite Al-quran frequently
3. Respect parents and teachers
4. Be friends with well mannered people
5. Always practice good manners

Aku

My photo
Dilahirkan di bumi yang penuh mitos dan lagenda. Membayangkan penduduknya bagaikan Jebat melawan sang penguasa.

Jumlah Yang Melihat dan Membaca

SHOUT OUT


ShoutMix chat widget

Followers